vrijdag 3 maart 2017

Het grote boek over de liefde

Auteur: Marianne Busser en Ron Schröder
Tekeningen: Alex de Wolf

In het boek staan mooie verhalen over egel en muis.
Er komen ook veel andere dieren in het verhaal voor.
Het verhaal en de tekeningen vind ik heel mooi.

De dieren zijn lief.
Egel en muis worden verliefd op elkaar  💓

Het is makkelijk te lezen maar soms staan er ook moeilijke woorden in zoals: enthousiast, gigantische en fantastische.
Maar die kan ik nu dus wel lezen. 💪
De tekst is op rijm.

Op de achterkant van het boek staat een stukje van het verhaal dat ik mooi vind.
Het gaat zo:

Het was alweer zomer - egel stond klaar
hij mompelde zachtjes: wat hou ik van haar
met een bos rozen verliet hij zijn huis
en dacht: ik probeer het - ik vraag het aan muis


Het is een lief verhaal maar muis is ook even een beetje verdrietig.

Ranomi